torsdag 6 januari 2011

DESIGN FÖR BARNRUM


Bild Milk magazine

Fortfarande låååångledig, och idag tar vi en paus från skidorna och jag funderar lite på tvååringens rum som skall färdigställas när vi kommer tillbaka till Saltis om en månad. Hittade lite inspirerande bilder på nätet, som jag lägger in idag på självaste trettondagsafton. Hoppas ni också har tid för lite hemmafix och ledighet. Bilden ovan visar en gullig enkel säng på hjul, jättefin. Jag var själv väldigt kinkig med att hitta en säng till femåringen när hon var två, men hittade ingen som var i fin kvalitet eller bara hade synliga ful-skruvar överallt och ändå kostade tusenlappar... Så jag har designat hennes säng själv (ska lägga in bilder på den hemma igen) och nu vill lillsyrran som nu är två naturligtvis ha en likadan.

 
Vit bas är ju aldrig fel i ett barnrum, mest för att alla vackra färger på barnkläder och barnleksaker kan få ta för sig istället. En väldigt färgglad tapet ska man balansera upp med fler lådor och korgar för leksaksförvaring så att det inte ser så rörigt ut. Jag är övertygad om att röra inte inspirerar något barn till lek, lika lite som det gör oss...



Det svarta golvet fungerar finfint som motverkan på allt vitt och rosa gull, så det blir lite mer "edge" på rummet. Men svart golv kräver sin yta för att inte "dra ihop rummet", så då ska rummet vara stort som här, och allra helst med rumshöjd som här också...


1 kommentar:

  1. Tjingeling Karin!!!!

    Oh my vad härligt att få vara i Alperna nu!!! Där har jag varit en hel del i min ungdoms dagar(som du ju vet var ett tag sen;) Ett glas glüwein och sitta i solskenet på någon mysig uteservering i backen i solen - gaaah ljuva minnen!

    Du är verkligen så duktig på design, tänk att du varit med att skapa tokmysiga Ski Lodge! Respekt!:)

    Ha det bäst!

    Kram

    P

    SvaraRadera