onsdag 13 april 2011

TRENDSPANING INFÖR HÖSTEN




Redan har Formex trendtema för hösten kommit. Hösten känns ju väääääääääääldigt långt bort just nu (hela underbara våren och sommaren emellan!) men det kan vara kul att se ändå. Jag noterade på årets möbelmässa att det var väldigt  mycket koppar, mässing och trärent. Materialval med "mysfaktor". Och mycket riktigt, Formex uppmärksammade också detta, och årets tema är "Cosy Minimalism". Så här skriver Formex själva

"På höstens Formex hyllar vi den eviga skönheten i tidlösa naturmaterial och i omsorgsfullt hantverk.
Trendtemat ”Cosy Minimalism” hämtar influenser från det enkla och naturnära både i nordisk och japansk design och arkitektur. Fokus är på en varm, bekväm och trivsam känsla."

Moodboard studio karin för Millimeter Arkitekter

Det känns sjukt roligt, jag håller just nu på med en foodcourt där värdeordet just är "Cosy" samt att materialvalen är svart, vitt, trärent och mässig!! Får mig att känna mig som att jag har fingret på pulsen :)))
Sådana här klassiska råa materialval brukar stå sig rätt tidlöst, hålla i designen samt även bli vackrare med åren. Formex skriver vidare att "....tidlösa materia som råa, trärena ytor, läder, mocka, lin, ull och terrakotta – robusta naturmaterial som håller i längden och som bara blir vackrare och vackrare med åren."

1 kommentar:

  1. Längtar också såååå mycket efter vår och sommar, precis som du! MEn alltid kul att ha lite koll på vad som komma skall :)

    Ha det fint!
    Kram Sofie

    SvaraRadera