onsdag 31 augusti 2011

MATCHA COOLA STOLAR

Bild studio karin

Så droppade det in en frågan på min favoritstol - Eames Side chair - och vad jag gillar att matcha den med. Nu har jag den stolen hemma, den i vitt och med träunderrede, så mitt svar blir lite egenkärt :) Min absoluta favorit till det vackra pinniga underredet är ett bastant träbord som håller ihop allt. Bordet jag har är i valnöt, men det skulle likagärna kunna vara vitt som stolsryggarna eller svart som stålvajrarna i benen. Huvudsaken är den klossiga formen, den sätter av stolarna i en lätt elegans tycker jag. Eller svamlar jag nu ;)


Jag gillar bäst när bordet är relativt nyoljat, så att det glänser lite fint. Annars kan det se lite mörkt och tråkigt ut. Blommorna är kvar från fotograferingen förra veckan, de sprider lite sommarfeeling hemma än.

 Bild DIS inredning

Andra lite coola udda stolar jag gillar är dessa från DIS inredning i Stockholm. De är duktiga inredare och matchar gärna lite udda och sköna saker med varann. En fantastisk butik att besöka om du är i Stockholm. Ovan en elegant korgflätad stol som också gör sig bäst med ett mäktigt bord.


.....och denna tuffa läderstol som fick ett eget inlägg på min Hus&Hem blogg idag. Tål att visas i detta sammanhang med, kolla vilket uuuuuuuunderbart häftigt bord de har matchats med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar