torsdag 13 oktober 2011

TRAPPA OCH TRAPPHALL SEKELSKIFTE / 20-TAL


Bild Saltsjöbadsmäklarna

Hej! Är det snart fredag minsann, igen :) Denna vecka försvann lika fort som alla andra, och jag passar liten bebis med ena handen och sköter några arkitektuppdrag med den andra. En trapphall som skulle fräschas upp, här är inspiration till den. En sönderrenoverad trapphall med vinyltapet och hemska trappsteg som skall fräschas upp. Dessa inspirationsbilder är bilder från ett hus i Saltsjöbaden där man renoverat trappen som jag tänker mig! Sjukt vacker trapphall i sekelskifte / 20-tal design. Vackra gråvita kulörer och finfina trappräcken på övervåningen, bröstpanel i trapphuset... Här har man låtit väggarna vara svagt grå och bröstpanelen och snickerierna vara vita. Och så trappan grå igen. Smart om man inte gillar att se damm och smuts som syns bättre om man låtit trappan vara vit. Och resultatet är sååå snyggt!



3 kommentarer:

  1. Hej Karin! Vilken färg är målad i trappan-den grå vita du nämnde? Är på jakt efter färg eftersom bi ska renovera ett 1920-tals hus. Tack för all hjälp. Hälsning Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Söker efter en likadan gråvit färg som trappan här. Ska renovera ett 1920-tals hus och gör en ny trappa mellan två plan. Vill dock att det ska vara i gammal stil och tycker denna trappa är så otroligt vacker. Vet du hur jag kan finna färgen eller liknande och är det en matt färg och lackad? Hälsning Maria Ps. Tack för så inspirerande blogg!!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Även jag undrar vilken färg du målat trappan i. Vi ska måla om våran nästa vecka.
    Mvh
    Susanna

    SvaraRadera