torsdag 10 november 2011

ÄR DET BARA JAG.......

Bild Gubi

.......eller märker ni också att det är väldigt mycket läder i interiörer just nu? Finaste tjockaste läder i tan färg, som en designväska ungefär. På accessoarer, på möbler, detaljer... Det hör ju ihop med rådande inredningstrend "naturligt" (tänk trärent, ull, fällar och andra "riktiga" materialval). Ovan en sjukt snygg detalj ifrån en spegel. Spegeln heter Adnet och formgavs av Jacques Adnet redan 1950, och den togs upp igen och re-lanserades av danska Gubi i år.


Snygg spegel - check, snygg stol - check, snygga stövlar - check, snygg handväska - check, snygg våning - check. Danskarna kan. Som vanligt.

Bild Slettvoll

Även norska Slettvoll har fina läderdetaljer. Titta på dessa vackra lanternor...


 Bild Slettvoll

.......eller dessa.

Bild skeppsholmen

Och här är soffan jag visade i detta inlägg häromdagen. En soffa som hottats upp med lädermoduler bland ullmodulerna. Linda tror att den ev kommer från BoConcept, jag vet inte men kanske har du rätt :) Snyggt i alla fall. Önskar er alla en god kväll, bästa dagen i morgon!



4 kommentarer:

  1. Ser läder i allt just nu, och det är såå snyggt!!

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag trodde den första bilden var en handväska innan jag tittat klart :) Tufft med läder i inredningen!
    Jo jag gissar att det är den som heter Carmo, finns i filt, tyg och skinn. Här ses ses den cognacsfärgade lädret: http://www.boconcept.se/carmo.aspx?ID=83415&imageid=808

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Måste bara fråga om din matta i vardagsrummet.. Vart är den inköpt & vilket märke? Nyansen är helt underbar & har letat i över 6 månader efter en perfekt matta utan resultat. så svårt.

    SvaraRadera
  4. Gabbie, men du har ju grym koll också :)
    Linda, ska kolla in den länken, tack :)
    Och Fröken J, mattan i vardagsrummet är en silkesrya i silvergrått som jag har beställt på Fredells i Stockholm. Den har utgått, men flera leverantörer har liknande. Prova att titta i mattprovböcker hos Folkhemmet, BoConcept, Indori etc etc, och Fredells så klart...

    kram Karin

    SvaraRadera