tisdag 18 september 2012

INSPIRATION TILL GÅRDEN



Hej tisdag! Kom ni ihåg att jag höll på att rita ett hotell, eller en hotell-länga på Österlen i våras? Jo, det gjorde jag i alla fall. Och den lilla godingen (en skånelänga med 10 hotellrum) jagar i detta nu bygglov. Hoppas hoppas. Det vore ju himla kul att ha designat ett alldeles eget hotell på finfina Österlens bördiga slätter :) Jag kan inte visa några interiörkoncept än, för jag har bara ritat hotellkroppen och gjort rumsfördelningarna (och inrett dem på ritning). Men i o m att bygglovet inte är i hamn så jobbas det inte vidare på det just nu. Koncept och mulligmull. Man kan ju inte arbeta på något som eventuellt inte skall byggas :) Men de svartvita ritningarna kan jag visa vid tillfälle. Hur som helst, hittade denna finfina Österlens-gård och ser att den där känslan är den jag bär i huvudet för hotellet.




Klinkergolv och mycket vit spont i tak och så. Lite grövre textilval som ull och plädar, mysighetsfaktor med äkta mattor och snygga möbler i vintageflört. Och gärna finfina äldre lampor. PS Denna artikel har Anna gjort/stylat. Duktiga Anna var ju hemma hos lilla mig och fixade detta reportage.



Bild Hus o Hem





4 kommentarer:

  1. Härligt, nu längtar jag till sommarhuset! kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Wow vilken grym blogg och känsla för stil i och inredning du har! Nyligen hittat in och läser frenetiskt bakåt i inläggen för inspiration! Speciellt inläggen om att matcha bord med stolar och omvänt. Det har varit till stor hjälp nu när vi måste väljaatbord och stolar men jag är ändock förvirrad då jag undrar hur myket bönan bör matcha eller ej bord och stolar med övrig köksinredning? Vi har inflyttning till radhus med avlångt kök, ekparkett, vita väggar med mkt fönster, vit köksinredning med svart bänksniva och rostfria vitvaror. Kan man välja ett bord i oljad valnöt (Wake från Bolia) ihop med Eames stol med mörka träben? Eller blir det för avvikande då vi inte har annat i valnöt?

    SvaraRadera
  3. SB, vad roligt att du hittat hit, välkommen :)
    Jag tror att Eames med träben och valnötsbord blir bra, de är ju som en grupp ihop - och det svarta och vita köket är så pass neutralt att det varken krockar med valnöt eller "kräver" samarbete i estetisk matchning, om jag utrycker mig så :) Så kör på bara!

    Mvh Karin

    SvaraRadera
  4. Tusen tack för svar! Nu kan maken få "sitt" bord och jag "mina" stolar:). Har en massa rum som måste möbleras från scratch så det ska bli himla roligt att läsa nya inlägg samt använda gamla som "referensbibliotek" för inspiration.

    SvaraRadera