tisdag 30 oktober 2012

LÄDERLINDAT FÖR DEN LILLA EXTRA DETALJLYXEN



Jag håller ju på att uppdatera köket. Det gamla köket håller på att snyggas till, så att det är ett helt nytt uttryck när jag är klar. Färgat fogar har jag gjort här. Och jag väntar på att ett par luckor ska bli klara hos lackeraren. Och idag ska jag skicka iväg ett par handtag som skall piffas till och bli lite lyxiga. De skall läderlindas! Oh så elegant :) Jag ska få hjälp av Svenska Läderinredarna att linda mina handtag i läder. Hur det blir får ni se när de kommer åter. Fantastiskt trevlige Anders på Läderinredarna skall ta hand om mina handtag, och jag är så nyfiken på hur det skall bli.




Läder är läder tror ni. Icke. Läder är ett unikt material och på Läderinredarna säger de med stolthet att de utgår från kunden och det unika behovet när de väljer material. Alla lädersorter har olika egenskaper.  Och läderlindning är ju ett hantverk som funnits sen urminnes tider. Ah vad jag längtar till att se handtagen igen. Tills dess får ni - och jag - njuta av dessa snygga bilder av det fina konsthantverket!







Bilder via Svenska Läderinredarna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar