onsdag 15 maj 2013

BORD MED UNDERREDE I JÄRN




Hej onsdag! Sitter just och ritar möbler åt en kund, en favoritsort som jag själv velat ha länge. Kantiga bord med järnunderrede, som skall väga upp det fina sirliga språket i sekelskiftesarkitekturren här hemma och peta in lite j*vlar anamma i interiören. Inspirationen till möblerna är alla exempel på bord med järnunderrede som syns nu, så snygga. Housedoctor har en variant med tunt underrede och metalltopp....





... och Artwood har massa fina bord på detta tema. Lite grövre dimension och träskiva.




Och detta bord ligger i mina favoriter sen länge, ett på pricken bord som jag vill ha. Med carrara topp. Men, som oftast när man inreder åt kund, så finns inte exakt rätt materialkombination eller precis rätt mått. Så då få man göra som man gör på arkitektkontor; rita och ta fram själv.


Några av dagens ritningar till en kund som skall iväg på offertförfrågningar till smed och stenleverantör. Jag ska smyga med en beställning till mig själv så småningom, på ett större kvadratiskt soffbord med carrara. För vi behöver ett riktigt redigt stadigt soffbord som lillebror inte kan tippa (som det runda sköra vi har idag :/ ...). Ja, det var dagens inredningsarkitekt, nu är det ut en stund i solen på ärenden tror jag bestämt! Hej på er



Bild 1 Housedoctor, 2 Artwood, 3 Sköna Hem, 4-5 studio karin


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Letar efter ngn smed i sthlms-trakten som kan hjälpa mig att ta fram underrede till soffbord (med marmorskiva) - tacksam för ev tips??
    Tack!
    /mia

    SvaraRadera
  2. hej! Har du sett detta inlägg

    http://studiokarin.blogspot.se/2013/05/det-snyggaste-utebord-jag-sett.html

    där jag var hos en smed i Sickla? Kolla med honom :)

    mvh Karin

    SvaraRadera