tisdag 12 november 2013

BROSTE COPENHAGEN VÅR SOMMAR 2014



Hej! Utanför fönstret är det ett riktigt klassiskt novemberväder; kallt, grått och blött. Jag kan inte annat än att glädjas åt de fräscha sommarkataloger som letar sig in i inboxen. Broste Copenhagen visar lite försmak på hur våren och sommaren 2014 ser ut hos dem. Alla nyanser av blått känns fortfarande så hett, och jag som gillar blått och har mycket av den varan kan känna mig nöjd att min annars så klassiska ådra faktiskt spelar med i trenderna nästa år :) Älskar denna bilden, både de blå nyanserna och den perfekta pudriga rosa och metallfärgerna känns väldigt fint.





Mer mer koppar. Fortfarande väldigt snyggt. (Får jag bara varna med ett tantfinger och säga att något som är sååå trendigt i flera år, far ju också väldigt tydligt in i skämsskåpet när den trenden är förbi, så inhandla kanske koppar med måtta...) 







Och så en motreaktion på senaste årets dämpade smutspasteller minsann. Lite starka färger drar man till med, framförallt turkost, rosa och gult. Designers guild all over! Men färgerna är inte lika klara som då det begav sig på 90-talet, istället har den gula, cerise och turkosa nu ett "smutsdämpat" intryck. 



 




Väldigt fint på bild med färg. Känns somrigt om inte annat, välbehövligt en dag som denna :)



Bild Broste Copenhagen

1 kommentar:

  1. Hej, vet du varifrån den fina blå tapeten kommer som finns med på din första bild i det här inlägget? Tack på förhand! MVH/Anki

    SvaraRadera