onsdag 20 januari 2016

HIMLA OCH SKÖNA HEM I VACKERT TEXTILSAMARBETE VÅREN 2016





Hej!! Nu har även jag lagt vintermode och halvtakt bakom mig, och befinner mig i framåtblickande och tar tag i nya projekt. Idag startar Formex-mässan, och med det kommer en hel drös nyheter ut inför våren. Ett spännande samarbete jag hittar är detta mellan Himla och Sköna Hem. Dvs, något så ovanligt som ett samarbete mellan ett textilföretag och ett inredningsmagasin. Inredarna på Sköna Hem har tagit fram konceptet med inställningen att fylla ett tomrum på marknaden, att ta fram något de själva saknade. Resultatet är ett modeinspirerat textilkoncept; för sovrummet (bäddtextil), vardagsrummet (plädar och kuddar) samt dukningstextilier. Det modeinspirerade anar man i skjortränder och sommarblommiga klänningar. Det ser ut att kunna mixas och matchas snyggt också. En personlig favoritbild är sommarbäddingen ovan.






Visst anar man det genuina formspråket, back to basics och klassiska mönstersättningar? Inredningschefen Charlotte Persson förklarar att man i olika tidsepoker återkommande inspirerats av William Morris (mitten av 1800-talet i England), Carl Larsson här hemma vid 1900-talets början, till 70-tal och nutidshipsters. "Det är alltså mer en stil än en modenyck", säger hon. Jag håller med, style never goes out of style, liksom. 




Bild via EK PR & Kommunikation








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar