tisdag 20 december 2016

JULGRAN I KORG



Hej! Det kom lite frågor kring det här med julgran i korg...  Håller det, hur har du gjort, osv? Jag har gjort det mycket lätt för mig, jag har köpt en rottingkorg som är ganska hög, ca 45 cm, och diameter upptill något smalare, ca 40 cm. Korgen hittade jag på Plantagen. I denna korg har jag ställt ned en sophink, fylld med lite vatten. Granen på bilden är bara 120 cm hög, så den är inte så tung. När jag hade en högre och tyngre gran i korg ( i det här gamla inlägget från 2012....) förstärkte jag stabiliteten inuti korgen. Men inte med denna lilla söta gran, den håller bra som den är i korgen, då jag faktiskt bara har stuckit ned hela alltet i korgen som "smiter åt" runt barret och håller granen på plats. Inga konstigheter alls :) 



Bild studio karin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar